lördag 26 april 2008

Dagen efter igår kväll

Lite lätt bakis, sådär lagom, något som 2 alvdedon klarar av.
Lite trött givetvis och lite skakig på handen. Men allt blev mycket bättre efter en underbart god lunch hos grill-maistro himself! (Mannen står och suktar efter Ch´s gasolgrill. Innan jag vet ordet av kanske det står en där hemma. Ingen skulle vara lyckligare än jag.)
Vi satt ute i solen och åt och det känns underbart att våren är här. Barnen har varit ute i timtal och lekt och lekt. Lillisen satt i sandlådan på gamla gården och hällde i sand i hinken, hällde ur sand, hällde i och ur, om och om igen. Hon hade grus överallt och var toppen lycklig!

Nu är vi hos mor och far i hemstaden och blir bjudna på middag. Kusin-vitamin är här och gammelfarmor från E-tuna är på ingående. Leken fortsätter och ännu en god bjud-middag är i antågande. Jag kör hem. Inget vin för mig idag!

4 kommentarer:

Stark och fri sa...

Låter som om det var en bra utekväll och en bra dagen efter. Kul!

Anonym sa...

Härligt med både utekväll och mysig dagen efter!

Ha en fortsatt trevlig helg!

Kram,
AnnaSv

Sandra sa...

Har du vägarna förbi hemstaden på valborg, första maj? Jag stannar nog tisdag till torsdag.

Ke.Li sa...

Sandra! Jag lämnade en kommentar hos dig ang. veckan. Det vore roligt att ses. Fi kommer hit imorgon och visar upp lilla K!