onsdag 9 april 2008

Lugnet före stormen

Sitter på jobbet. Jag slutar om några minuter. Jag tar igen mig lite. Om 9 minuter drar stormen igång. Det skall hämtas på 3 ställen, grusiga och leriga kläder skall in i bilen. Väskor och gympakassar skall tas med. Hemma skall allt packas upp, en tvätt kanske skall sättas igång. När det är klart hoppas jag att ingen utav barnen är i akut behov av ett bad, utan att jag kan ägna mig åt att få fram kvällsmat och lyssna på läsläxan. Förhoppningsvis hinner vi äta innan 6, då Bompa drar igång och jag får tid till disken, framplockning av morgondagens kläder och allmän undanplockning. Efter det är det dags för pyjamaser och läsning. Barnen somnar i våra sängar när Mannen är bortrest, så även idag. När de stora ligger är det dags för kvällsvälling och mys med den minsta innan hon somnar. Efter det skall den här mamman göra sin bloggrunda och gå till sängs och lösa en sudoku.
Mitt liv är så glamoröst!


Update: Jag fuskar och kör en bloggrunda redan nu! Alla är nästan rena och inga grusiga kläder. Tvätten får vänta till imorgon. Barnen valde "Abatar" framför Bompa, så vi äter senare. Vad lagar mamman för gourmet käk idag då? Jo, detta:

Färdiga pannkakor från Coop.

3 kommentarer:

Anna-Lena sa...

Ha ha... Amen!.. Inte dåligt! Men dagarna rullar verkligen på så hela tiden med barn! :D

Anonym sa...

Vad härligt att läsa! Hög igenkänningsfaktor! *s*

Kämpa på!

Kram,
AnnaSv - som bävar lite inför livet som heltidsarbetande mamma med tre barn...

Ke.Li sa...

Heltidsarbetande! Inte dåligt. Jag harvar runt på 75%.