torsdag 3 april 2008

Huvudvärk

Jag har sällan ont någonstans. Jag är oftast frisk. Men idag har jag huvudvärk. Det är underbart att solen skiner, men väldigt jobbigt när man har ont i huvudet. När jag kom hem med Lilleman + kompis, Slarvan och Lillisen, tog jag en tablett och la mig på sängen för att den skulle kicka in. Jag måste ha slumrat till, för när jag vaknar av att Lilleman ropar, tror jag att det är morgon och att jag måste iväg till jobbet. Det tar några sekunder för mig att få ihop allt.
Nu känns det bättre. Vi har ätit kvällsmat och barnen klär på sig pyjamas framför Bompa. Kompisen är hämtad. Mannen är på ingång. Undrar om jag kan lura iväg honom till Coop för en helg-handling? Det kostar ju inget att försöka!

Lillisen har gjort lite gå- och stå framsteg! Idag på dagis gick hon, när en av fröknarna höll henne i händerna, så där som småbarn gör. Dom var överlyckliga, och jag också förstås. Det finns hopp! På måndag blir det 18 månaderskontroll och remiss om inte ett underverk sker över helgen. Jag lär återkomma i ämnet!
Tack snälla farmor och Bus-Lennart som stå-övade (mutade henne med vindruvor) så bra i helgen!

1 kommentar:

Anonym sa...

Duktig Lillis. Detta fixar hon när hon bestämt sig att hon vill.
Kram från Kungshamn