måndag 14 april 2008

I-landsproblem








(Bilderna har jag hittat på nätet: Dateflaskan från 80-tals prylar och Musk-parfymen på shopping4net.se)





Efter en bloggrunda blir jag inspirerad igen. Nu är det favoritparfymer som står på agendan.

Jag skall i ärlighetens namn säga att det är bara 5½ år sedan jag köpte min första riktiga parfym. Innan det, hade jag ägt en Musk från Alyssa Ashely och en och annan DATE från Konsum.
2003 tyckte min storasyster att det var hög tid att jag köpte mig en riktig parfym. Jag passade på när vi var i London. Jag köpte 2 stycken. Jag valde en Kenzo "Flowers", den är fortfarande en av mina favoriter. Tyvärr håller den på att ta slut (Vilken passning!). Den andra är en Diesel "Zero plus".

Eftersom jag har en man som numer reser mycket i sitt jobb, kan det ibland hända att jag får en och annan flaska. Han köper whiskey till sig själv och parfym till mig. Det är otroligt hur snabbt man vänjer sig vid att lukta gott. Jag känner mig naken utan mina parfymer. Är inte det lustigt?

Och visst är flaskorna snygga. De är som små konstverk. När vi renoverar badrummet (typ, 2010) så skall jag ha en hylla bara för mina parfymer. Det är barnsligt, jag vet, men jag är lite barnslig!

4 kommentarer:

Anonym sa...

Date! Nostalgi. Den hade ju alla!

Jag gillar också parfym. Använder mest musk till vardags. Body Shops. Annars är favoriten Naomagic (Naomi Campbell) men den finns inte längre. Det är ett i-lands problem!

Hennes nya doft Eternal Beauty är den jag använder nu.

Konstigt hur man ändrar doftuppfattning med tiden. Använde Lou Lou förr och den kan jag absolut inte med nu.

Klar du ska ha en egen parfymhylla!

Ke.Li sa...

Min farmor fick överta min Elisabeth Arden "red door" parfym för jag tyckte att den passade en gamla dam bättre. Jag hade använt den mycket innan jag helt plötsligt fick nog!

Anonym sa...

Hu för parfymer, säger jag... Starka dofter har blivit ett stort "no no" för mig efter graviditeterna. Jag klarar varken parfymer på mig eller på andra.

Fast vilka minnen det väcker, Musk och Date. =)

Den där "Lou Lou" som Annica skriver om HATAR jag. En av mina bästa vänner använde den när vi var yngre och en dag när hon var sjuk fick jag bära in henne på akuten och efter det kan jag inte med den där hemska doften. (Min moster älskar den där parfymen fortfarande...)

Kul med nostalgi är det iaf!

Kram,
AnnaSv

Anonym sa...

Jag gillar också parfymer! Vi får inte ha det på jobbet (allergisjuka). Så parfym = ledig, njuta, lyx. Och flaskorna ÄR vackra. Pryder vilken hylla som helst! Ma