fredag 11 april 2008

Fredag!

Idag har jag bytt pass på jobbet, eftersom Mannen är på mässa i Tyskland och jag egentligen har stängning på jobbet. Idag jobbar jag bara till 15.30, istället för vanliga 18.30. Det är STOR skillnad på en fredag kväll.
I eftermiddag skall jag till ett samhälle här bredvid och lämna av kläder till den årliga Klädbytardagen. Imorgon är det försäljning och jag kommer förhoppningsvis hem igen en Brio Kombi fattigare. Slarvan har rensat bland alla sina barbie dockor och hoppas tjäna en slant.
Det är alltid lite oroligt när man åker och hämtar de grejer som inte blivit sålda. Skall man stå där med fulla kassar? Har jag satt för högt pris eller gillade ingen mina grejer? Jag vill ju bli av med grejer, det är ju det som är hela grejen...
Jag har inget emot att ärva kläder (Tack Ulrika, syskon och grannar!) eller köpa begagnat. Jag köper endel på Tradera och har gjort fina fynd på bytardagarna. I år behöver jag inget. Kanske ett par extra överdagsbyxor till Lilleman, en morgonrock till Slarvan. I år hänger jag inte på låset.

3 kommentarer:

Anonym sa...

Det är så bra med klädbytardagar! Själv får jag aldrig tid/ork att lämna in grejer. Och ofta missar jag att gå dit också...

Hoppas du får prularna sålda!

Ha en bra fredagskväll!

Kram,
AnnaSv

Ke.Li sa...

Jag vill helst bli av med barnvagnen. 1000 kr skulle sitta fint!

Anonym sa...

Jag handlat också på Tradera ibland. Perfekt.

Vi har tre vagnar just nu. Funderar på när man egentligen kan sälja syskonvagnen? Simon vill ändå alltid gå nu och vi ska köpa en ståbräda till enkelvagnen.