måndag 24 mars 2008

Hur svårt kan det va?

Vi sitter i bilen och lyssnar på Melodifestivalen 2008. Jag har hört Linda Bengtzings låt många gånger, men det är först, där i bilen som jag hör vad hon sjunger. Värsta djävla dyngan! Vill jag att min 8 åriga dotter skall inspireras av detta? Man undrar ju vad "du" sagt som gör en frälst?
Jag kan vara/göra/bli det "du" vill bara "du" väljer mig. DYNGA!
Mannnen säger att alla schlagers låter likadant och handlar om samma sak, men detta måste väl ändå ta priset.

Fjolårets "Och när ni tar saken i egna händer" med After Dark, var ju i alla fall lite underfundig. Även om det skar lite i öronen när min då 4 årige son, står ute på lekpatsen och skriar onani för full hals.

Vad tycker Ni, är inte detta högklassig dynga?

Text och musik: Johan Fransson, Tim Larsson, Tobias Lundgren
(Texten är hämtad från text.nu)
Jag kan va' varm, jag kan va' kall
Jag kan va' allt du vill ha
Hur svårt kan det va'?
Jag kan va' under, jag kan va' över
Svara mig ja eller eller nej?
He-ey
För jag gör vad som helst
Nu när jag blivit frälst
Av det du sa
Mina knän sviker mig
Varje gång jag ser dig
Här är jag

Jag kan va' din och stanna hela natten
Jag kan va' farlig, kan ta det varligt om du vill'
Se mig, hör mig, rör mig
Hur svårt kan det va'?
Jag kan va' din, va' värsta hjärtattacken
Klappa din katt, jag kan göra allt och lite till
Se mig, hör mig, rör mig
Hur svårt kan det va'?

Jag kan va' ärlig, jag kan va' härlig
Jag kan va' bättre än bra
Hur svårt kan det va'?
Jag kan va' fattig, jag kan va' rik
Bara jag är det med dig, he-ey
För jag gör vad som helst
Nu när jag blivit frälst
Av det du sa
Mina knän sviker mig
Varje gång jag ser dig
Här är jag

Jag kan va' din och stanna hela natten
Jag kan va' farlig, kan ta det varligt om du vill
Se mig, hör mig, rör mig
Hur svårt kan det va'?
Jag kan va' din, va' värsta hjärtattacken
Klappa din katt, jag kan göra allt och lite till
Se mig, hör mig, rör mig
Hur svårt kan det va'?

Inget i världen kan få dig att ångra dig (Du behöver mig)
Jag kommer förfölja dig tills du blir min (Tills du blir min)
För här är jag
Se mig, hör mig, rör mig
Hur svårt kan det va'?
(Jag kan va' din och stanna hela natten)
(Jag kan va' farlig, kan ta det varligt om du vill)
Se mig, hör mig, rör mig
Hur svårt kan det va'?
Jag kan va' din, va' värsta hjärtattacken
Klappa din katt, jag kan göra allt och lite till
Se mig, hör mig, rör mig
Hur svårt kan det va'?

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Japp, rena skiten.
Och all schlager är inte likadan, det är att förenkla väldigt mycket.