onsdag 19 mars 2008

I föräldrahemmet...

..vaknar man till en god kaffe doft klockan 07.00. Det ät härligt. Solen skiner och snön gnistrar. Kanske jag skulle kunna lura ut barnen innan det är dags att fara hemåt och förbereda 5 åringens barnkalas.

I eftermiddag kommer 8 busar och skall härja runt i huset. Då räcker inte ens våra 160+50 mycket till. Det är beställt tacos och glasstårta. Sedan blir det efterlängtad skattjakt på påskägg. Klockan 19.00 i kväll är vi nästan färdiga med kalasandet. Slarvan har sitt kvar. Hon har haft en liten tjejkväll för sina gamla klasskamrater, men det är meningen att hon skall ha ett kalas för alla sina nya klasskamrater. Det är 15 vildingar det! Jag tycket att det är viktigt att bjuda alla, eftersom Slarvan är ny i klassen. Jag vill att alla klasskamrater+föräldrar skall veta vilka vi är och var vi bor. Men det krävs planering för att överleva. Jag ser framför mig att det är strålande sol, några lekar och staffetter på gräsmattan och hamburgergrillning i trädgården. Alla är glada och ingen har sönder någon fönsteruta.
(På en av tjejerna i klassens kalas var det 2 stycken som rök ihop, så att mamman och pappan fick gå emellan. Hjälp!)

Inga kommentarer: