fredag 7 mars 2008

Jerry, were are you? Come out and play!

Jerry från kommunen skulle komma och inspektera skadan hans sopiga sopgubbar åstadkom förra veckan på min trädgårdsmur. Hela veckan har jag väntat och gått med mobil telefonen i fickan på jobbet. Men icke. Idag låg jag nere i sängen och funderade ut hur arg jag skulle vara när jag ringde. Bitchig, men korrekt var det jag tänkte satsa på. Jag övade in flera faser, för jag måste verkligen öva på att vara nedlåtande bitchig och rapp i mun. Han var inte inne och väntades inte in på hela förmiddagen. Typsikt. Jag kan inte ringa från jobbet och vara bitchig, jag har inget eget kontor. Sedan kom jag på, otur för Jerry, att det var en djäkla tur att inte bilen stod på garage uppfarten när de sopiga sopgubbarna bestämde sig för att dunka sönder muren. Otur för Jerry att jag kom på det innan jag fick tag på honom, för nu är det där med korrekt lite ute ur bilden. Nu är jag arg.

Inga kommentarer: