tisdag 27 maj 2008

Igår spott, idag sax

Idag upptäcker jag att Slarvan, som sällan, nästintill aldrig, hittar på dumheter, har klippt sig själv i luggen. Hon är 8 år, sånt gör ju barn i 3-4 års åldern.
"Varför gjorde du så?", frågar jag givetvis.
"Det bara hängde ivägen...", blir svaret.
Hon förstod att jag inte var helt nöjd och börjar darra på läppen. Vis, efter gårdagens brott och straff-episod, försökte jag sansa mig och frågade om hon ville att vi skulle gå till frisören. "Jo", det ville hon nog.
Oki doki, first thing tomorrow...

2 kommentarer:

Anonym sa...

Det är som jag alltid har misstänkt, hon är precis som alla andra barn. Någon gång i bland måste man testa gränser.
Hugo tycker att det lät jättekul och undrar om det finns kort på kippningen.

Ulrika

Ke.Li sa...

Fixar det imorgon. Vi klippte oss ikväll på vår lokala frisör, som har kvällsöppet. Nu har hon uppklippt hår och känner sig stor. Just nu syns inte "klippet" så mycket som det kommer göra om 4-5 cm...