fredag 2 maj 2008

Välkommen fredag!

Igår kväll kändes det som lördag och idag vaknar vi upp till en ledig fredag! För hela familjen innebär det 3 dagars ytterligare ledighet. 4 dagar för mig och de 2 små. Lycka!
Vi kan inte ens åka till tippen eller några större uthävor, pga av bristen på bil, och i och med billagning, brist på pengar. Vi räknar kallt med 25 000 kr för bilen. (Ha, ha! Det gör ju inget eftersom Mannen skiter pengar!)

Jag har ju glömt att berätta hur det gick på badhuset!
Jo, Slarvan tog sin Guldfisk. Lilleman tog inga märken. Han kan inte simma. Han upprepade "tumme upp, tumme ner, gräv en grop och ihop" medans han gjorde små hopp runt i bassängen. Inte ens med god vilja kan man få det till 10 meters simning. Men han var glad för det. Vi var mer eller mindre ensamma på badhuset. Ändå lyckades jag bli av med alla mina shampoo-balsam och tvål flaskor.
Efter simningen var vi hemma hos en gamla skolkamrat (& hennes lille lintott) till mig och träffade S+S. Det är alltid kul. Skvaller och kaffe! Kan det bli bättre! Det är roligt att de verkar må bra och trivas i sina nya roller som mammor till 2 härliga pojkar.

Inga kommentarer: