onsdag 14 maj 2008

Tok-galen

I fredags planterade barnen och jag några plantor på jobbet. Vi hade själva drivit upp dom. Det var ringblommor och solrosor. Glad i hågen skulle jag idag vattna våra små blommor.
Men vad finner jag i rabatten? Någon har rivit upp allt. Någon har fullkomligt gått bärsärk på buskarna och allt runt omkring. Allt som barnen och jag har arbetat med i 4 veckor är väck. Jag blir så djävla tokig. Varför kan man inte låta andras saker vara? Vilken djävla, fuckig barndom man måste ha haft för att vilja förstöra så för någon annan. Hur coolt är det att riva runt i en grundskolas rabatter? Hur coolt är det? Jag blir tokig, galen, you name it!
Det var sista gången jag la 2 fingrar i kors för att liva upp vår skolgård.

Eller så gör jag ett nytt försök nästa år.

2 kommentarer:

Tudorienne sa...

Usch vad ledsen jag blir av sånt.

Stark och fri sa...

Så meningslöst...ge inte upp.