fredag 30 maj 2008

Underbara fredag

Idag har jag för ovanligheterna skull jobbat tidigt. Jag började redan kl. 08.00, istället för 12.00, som jag brukar. Det innebär en tidigare start på kvällen. Vi började med att trotsa vädret och gå ner i källaren i köpcentret och spelade bort en timmes bowling med barnen.

Nu är grillen igång och stora barnen är hos grannen mittöver och badar i poolen, för andra kvällen i rad. Vi måste köpa oss en såndär stor sak, med reningsverk och sånt. Det går inte att snylta på andra hur länge som helst...

I kväll är det final i Sveriges sämsta program: Talang 2008. Barnen brukar få ligga i våra sängar och titta, medans Mannen och jag tittar på det vi vill se. Men vi har lovat och titta på finalen. Tyvärr är den dagen här. Vi får dela på en flaska vin till maten, så sinnet är lite avtrubbat...


Tillägg: Lillisen släppte taget och stod själv en millisekund, när vi var på bowlinghallen. Jag blev så till mig att jag skrämde henne vettlös! Ohps!

3 kommentarer:

Stark och fri sa...

Skönt med avtrubbade sinnen ibland! :D
Ha en trevlig helg!

(På coop kostade vår dryga 3 meterspool med pump & filter 600 kronor.)

Ke.Li sa...

Toppen pris!
Nu är det bara det att hela gräsmattan skall skalas 0,5 meter och det lär dröja innan dräneringen är gjord. Eller så går det skit fort om han bara kommer nån gång...

Stark och fri sa...

Aha, "ska bara"
...ja då kan ju kidsen fortsätta att leka hos grannen ett tag! Trevligt det också! :)