onsdag 2 januari 2008

Förhandlingar vid runda bordet

Jag sitter här framför datorn och hyperventilerar lite. Vi äter egentligen kvällsmat. Idag har jag kokt potatis, stekt köpe-köttbullar, gjort en sås och så har jag hackat en sallad.
Lilleman ville ha mos. Sedan var inte såsen god och sen fick han med sallad, när han bara ville ha gurka och majs. Det var då jag reste mig upp och gick. Mannen suckade han med, men jag sa kallt att han i alla fall inte varit den som inte gjort mos, äcklig sås eller tagit i sallad i salladen.
Så nu sitter jag här. Förhandlingar pågår vid matbordet och snart kan jag återvända. Jag tror att jag väljer att avreagera mig på disken, så får Mannen ta hand om läsning och läggning.

5 kommentarer:

Stark och fri sa...

Åh, ja, ibland är det bäst att bara gå sin väg ett tag! Hoppas att förhandlingarna går bra utan att FN behöver blandas in.

En Lisa... sa...

Så mycket roligt man har att vänta framöver :)

Ja, det är grymt roligt att blogga.

Anonym sa...

Vill bara upplysa om att frun inte behövde ta disken, bara läsa lite bok...
/Mannen

Anonym sa...

Njut av de små konlikterna.
Vänta bara till det handlar om trimmade moppar. Mirellas pojkväns moppe är så vältrimmad så att han var före mig till Hunnebo fast vi startade sammtidigt,(och han hade en annan bak på). Jag körde laglig bort. Nu är hon skitsur på mig för att jag har nekat henne att åka bak på honom. Men det är väl smällar man får ta, eller???
Krama barnen från mig.
Ulrika

Ke.Li sa...

Shit! Stå på Dig, Ulrika. Ibland vill man stoppa tiden lite.
/K