måndag 21 januari 2008

Att tycka synd om...

...mig, är en bra idé! Jag mår inte riktigt bra, men bättre än igår vid 21.
Jag är aldrig magsjuk, så jag bortser från det som hände mellan 21 och 24.
Sedan kommer några frågor? Skall alla i familjen hållas hemma, när en har stora utgifter?
Hur stor är chansen/risken att barnen kommer bli sjuka? Smitta hela dagis och skolan? Att Mannen klarar sig, det tror jag, med tanke på att han låg i något liknande i torsdags. Torsdag till söndag är inte det lång inkubationstid på en maginfluensa? Har jag nån annan skit?

2 kommentarer:

Unknown sa...

När det gäller vinterkräksjukan är inkubationstiden 12-24 timmar medan det för "vanliga" magsjukor ofta rör sig om 2-4 dagar. Så det låter med andra ord som du blivit smittad av din sambo!

Det är svårt att säga om barnen klarar sig eller inte. Det märker du om cirka 3 dagar.

Krya på dig!

Ke.Li sa...

Tack! Värdefull info!
Men inte så kul med tanke på barnen...