torsdag 10 januari 2008

Stolt!

Det är kul att jobba med barn. De är så spontana. De kommer fram och kramas och säger att dom saknat mig. Det känns ju skönt.
Men vi har problem på jobbet att behålla våra äldstabarn inskrivna på fritids. Några har vi kvar, enkom för att de vill delta i Melodifestivalen som vi har i mars. Det är min grej, som jag driver. Jag tog med mig den från tiden på fritids i Kungshamn. Det är kul att vi har med mig barnen i båten... Det är kul att lägga ner jobb när man får något tillbaka.
Vi vuxna brukar vara pubilkuppvärmare, med ett budskap till barnen: "Vågar vi göra bort oss och tönta oss, så vågar du också!"
Jag tar gärna emot tips på låtval. Det får inte vara fula ord i texten, men jag rappar gärna!

5 kommentarer:

Tudorienne sa...

Men du är hu helt fantastisk!

Anna-Lena sa...

Vad kul det låter! Vad slags pedagog är du? Har ju precis börjat läsa?.. Jag är själv utbildad lärare, 4-9 språk! (har aldrig jobbat med det dock, bara varit hemmamamma??..)

Ke.Li sa...

Fritidspedagog, 120 p. Jag funderar på att gå "lärarfyftet" och läsa specialpedagogik till hösten. Om jag kommer in vill säga!

Anna-Lena sa...

spännande! Jag saknar studerandet faktiskt! att hänga med liksom... kanske skulle jälpa att få sig ett jobb, inte bara prata med bebis och 3åringen hela tiden? ;D

Ke.Li sa...

Och, mina kollegor är oxå helt fantastiska!