lördag 19 januari 2008

Min far...

...är snäll. Vi är ganska lika och jag brås på honom, på gott och ont. Han läser mina bloggar, den om det triviala som händer i mitt liv och den om huset som snyggas till. Sedan kan han ju inte hålla sig från att komma med åsikter och frågor. Han har 2 hangups (intressen, om man vill vara snäll) i livet; resor och pengar. Han ringde mig och hade funderingar om bägge delar.
1. Bröllopsresan: Kostnad, flygbolag, flygtider osv. När han fått full info, medgav han att det verkade som vi hittat ett bra pris. Det är ett riktigt gott betyg!
2. Kostnadsförslaget på borrning av bergvärme. Detta är ju lite grekiska för mig och Mannen fick tolka i bakgrunden. Summan av kardemumman: Vi gör av med sjuhelsikes massa el och skulle kunna räkna hem en instalation av bergvärme på 6 år. Min far gav oss rätt även på den punkten och meddelade att han var tvungen att fundera över hur mycket kWh vi gör åt. "Kan ni inte släcka några lampor, eller så?"
Visst är det gulligt, omtänksamt.
Hans generositet är stor och de är kanske därför vi lyssnar till hans råd. Jag hoppas kunna ge mina barn det samma om 30 år!

Inga kommentarer: