söndag 27 januari 2008

Räkningar

När Mannen får sitt CSN besked är det en av de räkningar som jag gärna kisar när jag tittar på. Man vill ju inte få en chock och svimma, eller så...

Den här månaden var räkningarna många, en hel hoper! Det var massa extra räkningar från Lindex, HM, Me & I, handdukar med tryck till barnen, bilförsäkring, fotoframkallningar, simskola*2, Filur namnlappar och tågbiljetter. Sedan hade vi givetvis de som vi har varje månad: barnomsorg, hemförsäkring, el, SLA, bensin osv. Jag kände mig nästan lite kallsvettig när jag hade hela bibban i handen. Men efter att ha räknat ihop och kollat lönebesked, så fanns det pengar kvar! Bra, eftersom vi skall åka till Stockholm på februarilovet! Plötsligt inser jag att jag faktiskt fått dubbelt så mycket pengar som när jag var mammaledig. Inte konstigt att det fanns pengar kvar!

3 kommentarer:

Stark och fri sa...

Skönt! :D Så var det för också när jag började jobba, vi kunde unna oss saker, härlig känsla!

Ninne sa...

Hm, kan du ta bort detta inlägget? Jag har precis klämt fram att jag ska vara hemma hela sommaren;)

Vi hade också en decimeterhög med räkningar nu. Har precis lagt in dem. Ovanpå det en beställd klänning och 2 homepartyn. Jag vinner jämt!

Ke.Li sa...

Tar du ut 7 dagar i veckan så är det lungt. Jag tog bara ut 4. Då blir det knapert!