onsdag 9 januari 2008

Ilskan som rann av...

Tur för Mannen att jag fått i mig lite kaffe och somnat Lillisen. Ilskan lixom rinner av en när man myser en stund med en 1 åring i knät. Han hade fått mig sig bilnyckel till jobbet = jag får ta reservnyckel, som gör att inte centrallåset funkar. Det är så fuckigt att få in 3 barn i bilen + åka och handla om man inte har den bästa nyckeln. Det innebär att jag måste krypa in i bilen och låsa upp från insidan. Lillisen kan inte stå, så henne måste han hålla med en arm. Bagageutrymmet kan inte användas efter som knappen som låser upp bagaget inte funkar.
Men jag kom hem till slut och kaffekopp nr 2 är på ingående. Jag sitter och tittar på FBI-arkiv på Discovery. Verklighetens polisdrama. Sånt gillar jag. Ofta är det lite slumpmässigt att de lyckas komma på rätt spår och fånga skurkarna. Det är lite intressant att se hur den samlade bevis innan DNA och ny teknik fanns att tillgå.
Snart väntar jobbet och skiftbyte i barnpassningsfabriken...

Inga kommentarer: