söndag 20 januari 2008

Söndag

Helt plötsligt känner jag mig så trött. Vi har, i och för sig, haft en ganska produktiv dag. Jag har faktiskt tvättat ett fönster! Ibland imponerar jag så på mig själv. Det var givetvis något som skulle gjort för flera månadert sedan, men sånt väljer jag att bortse ifrån. Sedan skrubbade jag våra 2 tangentbord, med tops, aceton och skottysvamp. De var så grisiga. Säkert 6 års skit. Men nu är de så fina att barnen måste tvätta händerna innan de sätter sig vid datorn.
Att Mannen sedan lade 1 timme på att gå igenom flyttlådorna under gästsängen, gjorde mig överlycklig! Tänk om den skiten kunde försvinna, lixom! Och det gjorde den. Endel slängdes och endel hamnade i en bananlåda i källaren.
Min dröm om ett organiserat arbetsrum föddes i huset på Trängen och förverkligades där. Nu har jag det igen! Men vad gör man med alla dj... sladdar?

1 kommentar:

Tudorienne sa...

Ännu en seger för Ordning & Reda.